Alternativ menu
Løbegruppe 2: Niveau: 4.00-4.30 min/km

Holdledere


Klaus Wøldike
tlf.: 61670523
eller
kw@city.dk



Allan Pedersen
tlf.: 26753010
eller
pallan2603@hotmail.com



Henrik Kousholt
tlf.: 44946774
eller
hkousholt@gmail.com




Vi mangler holdledere til gruppe 2, sig til hvis du har lyst til at hjælpe til en gang imellem
Løbegruppe 2 henvender sig til løbere der løber 3 - 5 gange om ugen. Vi træner officielt sammen 4 gange ugentligt – mandag, onsdag, lørdag og søndag og løber i gennemsnit 50-60 km sammen pr. uge.


Detaljeret ugeprogram for holdet kan altid ses på hjemmesiden under ”Hold 2/træningsplan” – eller på Facebook/hold 2 (lukket gruppe som man først skal oprettes i).

Træningen sigter i udgangspunktet mod de lange distancer - halvmaraton og maraton. Men sammensætningen af træningspas er så tilpas alsidig at den kan benyttes af alle løbere. Blot kan man vælge at springe de helt lange ture over – eller skære ned på udholdenhedstræningen – hvis man eksempelvis træner mod en hurtigere 5-km. Der vil typisk være en holdleder som tager sig specifikt af personer som træner mod de kortere distancer.

Vi mødes typisk mandag og onsdag kl. 17 ved Herlev Hallerne (om sommeren dog ved Herlev Stadion ud for Restaurant Udsigten). Lørdag og søndag mødes vi typisk kl. 9:00 forskellige steder afhængig af rute.

Træningsugen er pt. skruet sammen på følgende måde:

Mandag: Rolig restitutionstur, typisk 10-13 km
Onsdag: Interval- eller tempotræning, typisk 12-13 km
Lørdag: Interval-, bakke- eller tempotræning, typisk 12-15 km
Søndag: Lang rolig tur, typisk 15-20 km (kan i perioder være lidt længere)

Tempo på ”rolige ture” er mellem 5:00 og 5:20 – oftest omkring 5:15, men er der stor tempomæssig spredning på holdet, deles vi i to tempogrupper, hvor hurtigste grupper samler op 3-5 gange afhængig af rute.

Niveauet på hold 2 er nogenlunde inden for følgende rammer (konkurrencetider) og træningen sigter typisk mod en fælles/overordnet ”target-tid” hvor hver enkelt løber selv kan lægge til eller trække fra. Fx trænes i 2014 mod halvmaratontid på 1:35 og maratontid på 3:30.

5 km: 20:00-22:30
10 km: 40:00-45:00
21,1 km: 1:32-1:40
42,2 km: 3:25-3:45

Her under vises et eksempel på hvad der gennemsnitligt løbes, men de gule tider skal overholdes.

Se i stort format

Det vil også forekomme, at vores onsdagstræning lægges sammen med gruppe 3, hvor vi løber intervaller sammen.

Træning i weekenden og helligdage aftales efter onsdagstræningen. Der vil altid være mulighed for at komme til at træne, hvis man dukker op ved hallen kl.10.00, da der altid er løbere, så man kan komme med på et hold.

For at få et godt sammenhold på holdet så hav respekt for dine holdledere og bliv altid bag dem under opvarmning og nedkøling/afjogning, og er der ønsker, så drøft det med dem inden træningen starter.

Løbere fra løbegruppe 2 deltager også i Marathon / halvmaratongruppen, når der er et specifikt løb, som der skal trænes op til.

Træningsplaner bliver løbende opdateret.

Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 21:45 på 5km konkurrence hvilket er 4:21/km, bør man ved 80% intensitet løbe 5:13/km.