Alternativ menu
Løbegruppe 5: Niveau 5.30-6.00 min/km
Holdleder

Henrik Strassmann
tlf.: 40150804
eller
lob@strassmann.dk



Jørgen Andersen
tlf.: 29444123
eller
Jorgen.Andersen@bksv.com



Margit Aagaard Jensen
tlf.: 29709883
eller
fitmargit66@gmail.com



Løbegruppe 5 er for løbere der kan løbe 5 km konkurrence på mellem 27:30 og 30:00

Holdet er for løbere der kan løbe 5-7 km uden pause og som ønsker at træne op mod 10 km.

Mandage/lørdage
Vi løber mandag/lørdag en stille tur på ca. 8 km og en gang om måneden 10 km i tempo 6.30 samt onsdag hvor vi laver intervaltræning.

Onsdage
Efter at vi sammen har varmet op i  tempo 6.45 de første ca. 2 km, laver vi om onsdagen lidt fartleg eller intervalløb (95% af max hastighed - tempo op til ca. 5.30) de næste 3-4 km og slutter af med nedvarmning igen i tempo 6.45 de sidste 2-3 km ialt 7-8 km. Ved fartleg løber vi tempo over lidt længere stærk, hvorimod lygtepælefræs er kortere, typisk 150-200 m og derefter i endnu hurtigere tempo.

Meningen er ikke at løbe hurtigt hele vejen, men at løbe hurtigere når vi er blevet varme, derfor løber vi samlet de første og de sidste km, og samler op når vi løber hurtigere, så alle er med.



I træningsplanen kan I se hvad der bør trænes de enkelte dage. Vi bestræber os på at lægge træningsplan ind for et par uger ad gangen, og forbeholder os ret til at ændre i planen.


For at holdet på sigt at blive bedre, er det tanken at vi gerne skal ud 2-3 gange om ugen, og derfor vil jeg tilstræbe at der løbes hurtigere på onsdage og at I selv løber stille og roligt de andre løbedage, evt. om mandagen/lørdage hvor en del fra klubben også træner sammen. Der er som regel en af os der løber disse dage. HUSK det er altid sjovere at løbe sammen med andre end at løbe alene.

For at vi bedre kan lave aftaler, så sørg for, hvis I er medlem, at få taget et billede, så vi kan lære hinanden bedre at kende og få opdateret vores løbegruppe. kig evt. her: Gruppe 5

Løbehilsen
Holdlederne

Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 28:30 på 5km konkurrence hvilket er 5:42/km, bør
man ved 80% intensitet løbe 6:50/km