Herlev Løbe- og Atletikklub
2018


Indmeldelse og kontingent (IND)

Ønsker du at blive medlem af Herlev Løbe- og Atletikklub skal du først oprette en profil OG derefter melde dig ind og betale dit kontingent.

Når du har oprettet en profil og er meldt ind, kan du frit tilmelde dig de løbe- og atletikhold, som du ønsker at deltage på.


Læs mere om kontingent HER
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
0 08.04.2019 31.12.9999 500 kr.
Løbehold 1 (LH1)

Løbehold 1 er for løbere, der kan løbe 5 km hurtigere end 20:00

 

Denne gruppe er for de løbere der har ambitioner om hele tiden at blive bedre, og dermed bruger 4-7 dage om ugen på løbetræning.
Der er 3 dage med tempotræning i form af intervaller, fartleg, tempoløb og skovtræning
For at kunne holde til denne form for træning, kræves at man er i rimelig god form så skader undgåes. Dette kan opnåes ved at bruge mellemdagene på restitutionsløb, så eventuel træthed kan jogges ud.



I øjeblikket træner vi lange intervaller om tirsdagen, fartleg/tempoløb om torsdagen, og skovtræning om lørdagen.
Med henblik på alle de der gerne vil løbe Copenhagen Marathon, får de lov til at løbe et par intervaller/tempoture ekstra, og mellemdagene bliver lidt længere med tiden.

For at finde det rigtige træningstempo, kan nedenstående skema anvendes.

 
 
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
1
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Hold 1: Jose Francisco Gonzalez,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Løbehold 2 (LH2)

Løbehold 2 henvender sig til løbere, der løber 3 - 5 gange om ugen

 
Vi træner officielt sammen 4 gange ugentligt – mandag, onsdag, lørdag og søndag og løber i gennemsnit 50-60 km sammen pr. uge.
 
Træningen sigter i udgangspunktet mod de lange distancer - halvmaraton og maraton. Men sammensætningen af træningspas er så tilpas alsidig at den kan benyttes af alle løbere. Blot kan man vælge at springe de helt lange ture over – eller skære ned på udholdenhedstræningen – hvis man eksempelvis træner mod en hurtigere 5-km. Der vil typisk være en holdleder som tager sig specifikt af personer som træner mod de kortere distancer.

Vi mødes typisk mandag og onsdag kl. 17 ved Herlev Hallerne (om sommeren på Herlev Stadion). Lørdag og søndag mødes vi typisk kl. 9:00 forskellige steder afhængig af rute.

Træningsugen er pt. skruet sammen på følgende måde:

Mandag: Rolig restitutionstur, typisk 10-13 km
Onsdag: Interval- eller tempotræning, typisk 12-13 km
Lørdag: Interval-, bakke- eller tempotræning, typisk 12-15 km
Søndag: Lang rolig tur, typisk 15-20 km (kan i perioder være lidt længere)

Tempo på ”rolige ture” er mellem 5:15 og 5:45 – oftest omkring 5:30, men er der stor tempomæssig spredning på holdet, deles vi i to tempogrupper, hvor hurtigste grupper samler op 3-5 gange afhængig af rute.

Niveauet på hold 2 er nogenlunde inden for følgende rammer (konkurrencetider) og træningen sigter typisk mod en fælles/overordnet ”target-tid” hvor hver enkelt løber selv kan lægge til eller trække fra.

5 km: 20:00-22:30
10 km: 40:00-45:00
21,1 km: 1:32-1:40
42,2 km: 3:25-3:45

Her under vises et eksempel på hvad der gennemsnitligt løbes, men de gule tider skal overholdes.
 


Det vil også forekomme, at vores onsdagstræning lægges sammen med gruppe 3, hvor vi løber intervaller sammen.

Træning i weekenden og helligdage aftales efter onsdagstræningen. Der vil altid være mulighed for at komme til at træne, hvis man dukker op ved hallen kl. 9.00, da der altid er løbere, så man kan komme med på et hold.

For at få et godt sammenhold på holdet så hav respekt for dine holdledere og bliv altid bag dem under opvarmning og nedkøling/afjogning, og er der ønsker, så drøft det med dem inden træningen starter.

Løbere fra løbegruppe 2 deltager også i Marathon / halvmaratongruppen, når der er et specifikt løb, som der skal trænes op til.

Træningsplaner bliver løbende opdateret.

Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 21:45 på 5km konkurrence hvilket er 4:21/km, bør man ved 80% intensitet løbe 5:13/km.
 
 
 
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
2
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Lørdag kl. 09:00 - 11:15
Søndag kl. 09:00 - 11:15
Holdleder Hold 2: Allan Pedersen, Henrik Kousholt,
15.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Løbehold 3 (LH3)

Løbehold 3 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 22:30 og 25:00 


Holdet er for løbere, som kan løbe 10 km uden pause. Mange hold 3 løbere træner til halv- og hel maraton, andre træner til 10 km løb eller Eremitageløbet. Der er også løbere, som ikke deltager i konkurrencer.
 
Træning
Mandag og onsdag kl 17 mødes vi ved Herlev hallen (vinter) og på Herlev stadion (sommer).
Mandag er den rolige tur i et tempo omkring 5.45 pr km (9-12 km).
Onsdag er tempotræning: opvarmning, lidt øvelser og intervaller, ca. 10 km.
Vi er som regel tilbage ved hallen ved 18.15 tiden. 
Lørdage trænes uden holdledere forskellige steder: kl 8 mødes man for enden af Ederlandsvej (ved motorvejsbroen) og løber en rolig tur. Kl. 9 mødes man i Kagsmosen og løber intervaller. I vinterperioden trænes der i skoven kl. 9 fra Skovbrynet station.
Søndag mødes man ved hallen kl. 9 (sommer) eller kl. 10 (vinter) og løber en tur 10-20 km afhængig af hvor man er i træning op til halv- eller hel maraton. 
 
Facebookgruppen: "Herlevløberne hold 3" 
Du skal selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe. Mange informationer vedrørende træning mandag/onsdag og andre løbeture slås op her.
 
Herudover er det godt at være medlem af FB grupperne:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.
 
Løbehilsen
holdlederne/ Helle, Gitte, Dan, Per og Karen-Lis 
 
Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.

Løber man for eksempelvis 24:45 på 5km konkurrence hvilket er 4:57/km, bør man ved 80% intensitet løbe 5:56/km

Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
3
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Hold 3: Gitte Elkjær, Karen-Lis Rygaard, Per Falkenberg,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Løbehold 4 (LH4)

Løbegruppe 4 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 25:00 og 27:30



 
Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 25:45 på 5km konkurrence hvilket er 5:09/km, bør man ved 80% intensitet løbe
6:11/km
 
 
 
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
4
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Hold 4: Allan Amundsen, Søren Nielsen,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Løbehold 5 (LH5)

Hold 5 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 27:30 og 30:00

Holdet er for løbere der kan løbe 5-7 km uden pause, og som ønsker at træne op mod 10 km.
Trænings-tempo ca 6:30  min/km

Træning: Mandage og onsdag mødes vi ved Herlev-hallen (vinter), eller på Herlev stadion (sommer) kl 17.
Mandag løbes 7-10 km.
Onsdag lidt kortere med nogle tempo løb og måske en bakke eller to.

Lørdag bliver der ofte slået en tur op, via Facebook-gruppen (Hold 5)
Denne lørdagstur starter i det "grønne": Søndersø, Hareskoven eller i Dyrehaven.

 Facebookgruppen: "Herlevløberne Hold 5".
Du kan selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe.
Mange informationer vedr. træning mandag/onsdag slås op her.

Herudover er det godt at være medlem af FB gruppen:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer.
 
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side.
Her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.

 
HUSK det er altid sjovere at løbe sammen med andre end at løbe alene.

Løbehilsen
Holdlederne
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
5
Mandag kl. 17:00 - 18:30
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Hold 5: Henrik Strassmann, Jørgen Andersen,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Løbehold 6 (LH6)

Løbehold 6 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 30 og 35 minutter

Holdet er for løbere der kan løbe 5 km uden pause.

Træning: 

Mandage og onsdag mødes vi ved Herlev-hallen kl 17.

Mandag løbes 5,5 eller 7,5 km (man kan stå af efter 5,5 km eller løbe videre)
Onsdag ca. 5 km med nogle interval løb eller bakke træning.
 
Lørdag bliver der ofte slået en tur op, via Facebook-gruppen (Hold 6)
Ture om lørdagene er ofte i Hareskoven, hvor vi mødes ved Rema eller omkring Søndersø.
Vi løber gerne sammen med hold 5 på lørdage - men i hold 6 tempo. (Dvs. ml. 6.45-7.15)
 
Facebook:
Du kan selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe. (Hold 6)
Mange informationer vedr. træning mandag/onsdag slås op her.
 
Herudover er det godt at være medlem af FB gruppen:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer.
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side.
Her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.

HUSK det er altid sjovere at løbe sammen med andre end at løbe alene.
VI SES! 

Hilsen Holdlederne


Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
6
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Hold 6: Jesper Madsen, Kim Schmidt, Henrik Østergren,
Holdleder Nybegynderhold: Kim Schmidt,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Distance (LH8)

Vil du løbe 10-15 kilometer 3 gange om ugen?

Løbere, der ønsker at holde konditionen vedlige, og løbe 10-15 kilometer tre gange om ugen kan være med her. Vi løber i et tempo, der minder om hold 5/6. Vi snakker og hygger, og har ikke ambitioner om at løbe hurtigere. Hastigheden er ikke i centrum. Vi løber som en gruppe og "henter" selvfølgelig, hvis nogen skulle være kommet til at løbe hurtigere end andre.

 
 
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
8
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Lunterne (LH9)

Vil du med ud at gå en tur?


 
Tilbud til dig, der pt. ikke kan løbe, men som gerne vil holde dig igang og bevare kontakten til klubben: "Herlev-lunterne". Holdet mødes med alle de andre fra Herlev Løbe- og Atletikklub mandag og onsdag kl. 17. Vi går ca. tre til fem km. og dem, der kan, og har lyst, løber nogle minutter i roligt tempo undervejs.

Vi deles om holdlederopgaven, og skiftes til at foreslå en rute mandag og onsdag
 
Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
9
Mandag kl. 17:00 - 18:45
Onsdag kl. 17:00 - 18:45
Holdleder Lunterne: Inge Grundahl,
19.11.2017 30.11.2100 0 kr.
Mastersatletik (MA)

 

Velkommen til Mastersatletik

Det er gruppen for dig over 30 år... Vi træner hver onsdag kl. 18.00 - 19.00 i sommerhalvåret på Herlev Stadion og stiller hold i Mastersturneringen. Læs mere her


 

Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
11
Onsdag kl. 18:00 - 19:00
Mastersatletik: Stig Fog,
Atletik Ungdom: Stig Fog,
04.04.2018 31.12.2030 0 kr.
Ungdomsatletik (UA)

 

Atletiktræning for børn og unge. I sommersæsonen fra 10. april til efterårsferien mandag og onsdag på Herlev Atletikstadion.
 
Kan lide at løbe, kaste og springe, så er atletik lige noget for dig. Vi træner og tager til konkurrencer, hvor vi kæmper mod andre børn og unge på din alder.
 
Træningsdage sommersæsonen 2019 (fra 10. april)
 
Mandag kl. 16.30 - 18.00.: Børn og unge primært årgang 2007 og ældre. (Trænere: Stig Falkenblad og Liubov Aleksandrova)
 
Onsdag kl. 16.30 - 18.00.: Børn og unge årgang 2012 og ældre. (Trænere: Stig Fog og Liubov Aleksandrova).
 

Blot mød op på Atletikstadion og vær med. Læs mere her


Holdnr. Tid Træner/Instruktør Startdato Slutdato Pris
12
Mandag kl. 16:30 - 18:00
Onsdag kl. 16:30 - 18:00
Mastersatletik: Stig Fog,
Atletik Ungdom: David Romney Lauridsen, Johnny Nielsen, Liubov Aleksandrova, Steinbjørn Sørensen, Stig Falkenblad, Stig Fog, Søren Koch Jakobsen,
04.04.2018 31.12.2030 0 kr.