Klublokaleudvalget (ikke aktivt)
[Formål]
Det er formålet for Herlev Løbe- og Atletikklub:
”at dyrke løb og atletik på ethvert niveau og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til disse idrætsgrene. Endvidere at udvikle medlemmernes lyst til at engagere sig og tage et medansvar i foreningen.”
[Principper]
Herlev Løbe- og Atletikklub arbejder ud fra følgende grundprincipper:
Kvalitet: Vi ønsker, at vores tilbud skal være af høj kvalitet, hvor alle involverede gør sig umage. Det betyder, at vi stiller krav om åbenhed og fleksibilitet i planlægning og afvikling af vores aktiviteter
Involvering og ejerskab: Vi ønsker, at give alle klubbens medlemmer mulighed for at deltage i relevante tilbud og ønsker at give en høj grad af ejerskab til dem, der involverer sig i fællesskabet
Positivt miljø: Vi ønsker at skabe et positivt miljø, hvor vi fremmer engagement og initiativ. Vi ønsker, at alle tilbud om at bidrage til fællesskabet skal mødes med en positiv indgangsvinkel.
[Klublokaleudvalgets hovedopgave]
De væsentligste arbejdsopgaver er at:
- Forestå drift og vedligehold af Herlev Løbe- og Atletikklubs klublokale
- Udlåne klublokalet efter de af bestyrelsen fastsatte retningslinjer
- Foreslå evt. større udbedrings- eller forandringsopgaver til bestyrelsens godkendelse
[Klublokaleudvalgets sammensætning og drift]
Klublokaleudvalget består af:
Vakant
[Arbejdsopgaver]
1. Drift og vedligehold
- Forestå drift og vedligehold af Herlev Løbe- og Atletikklubs klublokale, således at klublokalet altid fremstår i rengjort og indbydende stand
- Der planlægges og udføres 3-4 betalt almindelig rengøring, samt 1-2 betalt hovedrengøringer pr. år.
- Foretage mindre reparations- og forbedringsopgaver indenfor det af bestyrelsen godkendte budget.
- Sikre, at køkkenet, inventar m.m. er optimeret til klublokalets brug
2. Budget
- Foreslå evt. større udbedrings- eller forandringsopgaver til bestyrelsens godkendelse til beløb på over pt. 5.000 kroner.
- Udarbejde af budget til godkendelse hos bestyrelsen senest ved udgangen af året.
- Bestyrelsen meddeler hvert år de godkendte budgetter for Drift og udbedrings-/forandringsopgaver til formanden for klublokaleudvalget
- Sikre at det vedtagne budget overholdes
3. Udlån
- Udlåne klublokalet efter de af klublokaleudvalget og bestyrelsen fastsatte retningslinjer
- Vedligeholdelse af ”Bestemmelse for lån af klublokale”, ”Regler for brug af klublokalet”, og foreslå evt. ændringer i retningslinjerne til bestyrelsen ·
- Sikre at oversigten over bookede lokaler altid er ajour på Klubmodul kalenderen på hjemmesiden
- Opkræve evt. depositum og følge op på rengørings- og afleveringstilstand
- Sikre at lånere af klublokalet afleverer dette i rengjort tilstand
4. Møder og referat
- Lave referat og uploade dette på arkivet på Klubmodul senest 1. uge efter hvert møde.
- I dialog med bestyrelsen at videreudvikle nærværende arbejdsbeskrivelse med henblik på at skabe fælles ejerskab og forståelse af indholdet. Klublokaleudvalget fastsætter selv hyppighed og tidspunkt for møder
- Det tilstræbes at klublokaleudvalget og repræsentanter for bestyrelsen minimum holder 1-2 møder årligt.
- At sikre at bestyrelsen kan godkende udvalgets oplæg til handlingsplan