Arbejdsbeskrivelse for Stævneudvalget
[Formål]
Det er formålet for Herlev Løbe- og Atletikklub:
”at dyrke løb og atletik på ethvert niveau og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til disse idrætsgrene.
Endvidere at udvikle medlemmernes lyst til at engagere sig og tage et medansvar i foreningen.”
[Principper]
Herlev Løbe- og Atletikklub arbejder ud fra følgende grundprincipper:
- Kvalitet: Vi ønsker, at vores tilbud skal være af høj kvalitet, hvor alle involverede gør sig umage. Det betyder, at vi stiller krav om åbenhed og fleksibilitet i planlægning og afvikling af vores aktiviteter
- Involvering og ejerskab: Vi ønsker, at give alle klubbens medlemmer mulighed for at deltage i relevante tilbud og ønsker at give en høj grad af ejerskab til dem, der involverer sig i fællesskabet
- Positivt miljø: Vi ønsker at skabe et positivt miljø, hvor vi fremmer engagement og initiativ. Vi ønsker, at alle tilbud om at bidrage til fællesskabet skal mødes med en positiv indgangsvinkel.
[Stævneudvalgets hovedopgave]
De væsentligste arbejdsopgaver er at:
- planlægge, afvikle og evaluere atletikstævner på Herlev Stadion
- sikre at de frivillige, atleterne og tilskuerne får en god dag og giver et positivt indtryk af klubben
[Stævneudvalgets sammensætning og drift]
Stævneudvalget består af:
Stig Fog (Formand)
Tobias Laursen
Kasper Rasmussen
[Beskrivelse af evt. obligatoriske arbejdsopgaver]
- Sørge for at stævner er anmeldt til DAF og godkendt
- Sørge for booking af stadion
- Sørge for aftaler med Herlev Kommune og alle andre øvrige samarbejdspartnere
- Sørge for elektronisk tidtagning, hvis dette skal anvendes
- Sørge for online tilmelding for klubbens deltagere og eksterne deltagere
- Sørge for evt. præmier/medaljer
- Sørge for tilknyttede aktiviteter til stævnerne
- Sørge for opstilling og klargøring af stadion
- Sørge for café og bespisning af hjælpere
- Sørge for officials og startere
- Sørge for at alt er opryddet og rengjort efter stævnet
- Udarbejde og afvikle en samlet plan for markedsføring af stævner
- Hverve og håndtere frivillige til afvikling af stævnerne
- Opdatere hjemmesiden med resultater, billeder m.m.
- Lave referat og uploade dette på arkivet på Klubmodul senest 1. uge efter hvert møde
- Udarbejde et budget inkl. deltagerpriser til godkendelse hos bestyrelsen senest 21. april 2023
- Sikre at det vedtagne budget overholdes
- I dialog med bestyrelsen at videreudvikle nærværende arbejdsbeskrivelse med henblik på at skabe fælles ejerskab og forståelse af indholdet.
- At sikre at bestyrelsen kan godkende udvalgets oplæg til handlingsplan senest den 21. april 2023