2018 01.01.2018  -  31.12.2018
Vejledning

Træningsgrupper

På siden her kan du finde Herlev Løbe- og Atletikklubs forskellige træningsgrupper. Der er en række forskellige løbehold og et par atletikhold. Du kan deltage på tværs af alle hold og lige hvor du har lyst. Løbeholdene er opdelt på baggrund af tempo og træningsmængde. Læs beskrivelserne for de enkelte grupper.

Du er velkommen til at møde op til træning et par gange, før du evt. melder dig ind. Når du har meldt dig ind og oprettet en profil, kan du melde dig til de træningsgrupper indenfor atletik og løb, som passer dig.
 
Kontakt evt. holdlederen, der står for træningen for at høre nærmere. Du kan finde de enkelte holdledere på gruppebeskrivelsen, når du klikker på "Tilmeld/Læs mere" eller på siden her

Indmeldelse og kontingent (IND)

Ønsker du at blive medlem af Herlev Løbe- og Atletikklub skal du først oprette en profil OG derefter melde dig ind og betale dit kontingent.

Når du har oprettet en profil og er meldt ind, kan du frit tilmelde dig de løbe- og atletikhold, som du ønsker at deltage på.


Læs mere om kontingent HER
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 1 (LH1)

Løbehold 1 er for løbere, der kan løbe 5 km hurtigere end 20:00

 

Denne gruppe er for de løbere der har ambitioner om hele tiden at blive bedre, og dermed bruger 4-7 dage om ugen på løbetræning.
Der er 3 dage med tempotræning i form af intervaller, fartleg, tempoløb og skovtræning
For at kunne holde til denne form for træning, kræves at man er i rimelig god form så skader undgåes. Dette kan opnåes ved at bruge mellemdagene på restitutionsløb, så eventuel træthed kan jogges ud.



I øjeblikket træner vi lange intervaller om tirsdagen, fartleg/tempoløb om torsdagen, og skovtræning om lørdagen.
Med henblik på alle de der gerne vil løbe Copenhagen Marathon, får de lov til at løbe et par intervaller/tempoture ekstra, og mellemdagene bliver lidt længere med tiden.

For at finde det rigtige træningstempo, kan nedenstående skema anvendes.

 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 2 (LH2)

FÆLLESTRÆNING ER PT AFLYST PGA CORONA 

 
Løbehold 2 er for løbere, der typisk løber mellem- og langdistancer.
 
Vi træner som minimum 2 gange ugentligt.
Mandag løbes fra klubben kl. 17, typisk en lang rolig tur på 10-13 km.
Onsdag løbes fra klubben kl. 17 og træningen består her ofte af fartleg, intervaller og løbeteknik.
Derudover aftales der ofte træning lørdag og søndag.
 
Træningen sigter i udgangspunktet mod de lidt længere distancer - halvmaraton og marathon.
Men der er også mulighed for at træne frem mod 5 og 10 km.
 
Tempoet på hold 2 er varieret, men skal du have noget ud at træningen med hold 2, bør du kunne løbe 5 km på 22:30-25:00 og 10 km på 45:00-50:00. 
 
På hold 2 er træningen sjov, varieret og samtidig effektiv.
Vi starter altid med at varme godt op, vi laver løbeøvelser og tekniktræning, inden selve træningen.
Efter træningen jogger vi altid af.
 
Hvis du er interesseret i ovenstående træning, er du meget velkommen til at løbe med et par gange, så du får fornemmelsen af hvad vi laver. Kontakt trænerne Henrik Kousholt 40174505 eller Allan Pedersen 26753010 og aftal nærmere. 
___________________________________________________________________________________
 
I uge 1 begyndte vi på et nyt program, frem mod Copenhagen Marathon i maj 2020.
Det er et program som tager de gode ting med fra de andre programmer, tilsat lidt fra den gamle skole.
Blandt andet er de lange søndagsture tilbage efter ønske fra maratonløberne.
 
Programmet kan bruges individuelt, forstået på den måde, at har du intentioner om at forbedre dig, kræver det at du følger det tæt og træner 4-5 gange om ugen.
Vil du blot i form og gennemføre et maraton, kan 3-4 gange om ugen være nok. 
 
Det er også muligt at bruge programmet frem mod halvmaraton, hvor søndagsturene skal være knap så lange, og det er muligt at bruge programmet frem på konkurrencer på 10 km og 5 km, med nogle justeringer. 
 
Hermed træningen for uge 11:
 
Mandag den 9. marts fra hallen kl. 17
Restitutionstur på 12-13 km i roligt tempo!
  
Onsdag den 11. marts fra hallen kl. 17
Vi varmer op og laver øvelser på stadion.
Den står på korte intervaller hvor vi skal op i det røde felt. 
1x500, 3x400, 3x300, 4x200
 
Torsdag den 12. marts.
Restitutionstur på 8-10 km.
Aftal indbyrdes at mødes eller selvtræne
OBS: Christian og jeg løber en lang og rolig aftentur på 21 km. 
 
Lørdag den 14. marts kl 9 i Kagsmosen.
Kom opvarmet eller mød op 10 min. før og løb et par omgange, så du er varm kl. 9!
Vi starter med 5 km i halvmaraton tempo og slutter af med 3x1000 i et tempo der ligger
15-20 sekunder under halvmaratontempo.
 
HTM Marathon kl 9 ved Skinderskovhallen
Der er et dusin løbere fra klubben der står på deltagerlisten, det bliver hyggeligt. 
 
Søndag den 15. marts kl. 9 fra hallen.
En lang og rolig tur, 26 km.
Turen går til?
Dem som løber HTM marathon må godt hvile benene.
 
Rigtig god træning!  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 3 (LH3)

Løbehold 3 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 22:30 og 25:00 


Holdet er for løbere, som kan løbe 10 km uden pause. Mange hold 3 løbere træner til halv- og hel maraton, andre træner til 10 km løb eller Eremitageløbet. Der er også løbere, som ikke deltager i konkurrencer.
 
Træning
Mandag og onsdag kl 17 mødes vi ved Herlev hallen (vinter) og på Herlev stadion (sommer).
Mandag er den rolige tur i et tempo omkring 5.45 pr km (9-12 km).
Onsdag er tempotræning: opvarmning, lidt øvelser og intervaller, ca. 10 km.
Vi er som regel tilbage ved hallen ved 18.15 tiden. 
Lørdage trænes uden holdledere forskellige steder: kl 8 mødes man for enden af Ederlandsvej (ved motorvejsbroen) og løber en rolig tur. Kl. 9 mødes man i Kagsmosen og løber intervaller. I vinterperioden trænes der i skoven kl. 9 fra Skovbrynet station.
Søndag mødes man ved hallen kl. 9 (sommer) eller kl. 10 (vinter) og løber en tur 10-20 km afhængig af hvor man er i træning op til halv- eller hel maraton. 
 
Facebookgruppen: "Herlevløberne hold 3" 
Du skal selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe. Mange informationer vedrørende træning mandag/onsdag og andre løbeture slås op her.
 
Herudover er det godt at være medlem af FB grupperne:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.
 
Løbehilsen
holdlederne/ Helle, Gitte, Dan, Per og Karen-Lis 
 
Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.

Løber man for eksempelvis 24:45 på 5km konkurrence hvilket er 4:57/km, bør man ved 80% intensitet løbe 5:56/km

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 4 (LH4)

Løbegruppe 4 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 25:00 og 27:30



 
Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 25:45 på 5km konkurrence hvilket er 5:09/km, bør man ved 80% intensitet løbe
6:11/km
 
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 5 (LH5)

Hold 5 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 27:30 og 30:00

Holdet er for løbere der kan løbe 5-7 km uden pause, og som ønsker at træne op mod 10 km.
Trænings-tempo ca 6:30  min/km

Træning: Mandage og onsdag mødes vi ved Herlev-hallen (vinter), eller på Herlev stadion (sommer) kl 17.
Mandag løbes 7-10 km.
Onsdag lidt kortere med nogle tempo løb og måske en bakke eller to.

Lørdag bliver der ofte slået en tur op, via Facebook-gruppen (Hold 5)
Denne lørdagstur starter i det "grønne": Søndersø, Hareskoven eller i Dyrehaven.

 Facebookgruppen: "Herlevløberne Hold 5".
Du kan selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe.
Mange informationer vedr. træning mandag/onsdag slås op her.

Herudover er det godt at være medlem af FB gruppen:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer.
 
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side.
Her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.

 
HUSK det er altid sjovere at løbe sammen med andre end at løbe alene.

Løbehilsen
Holdlederne
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 6 (LH6)

Løbehold 6 er for løbere, der kan løbe 5 km på mellem 30 og 35 minutter

Holdet er for løbere der kan løbe 5 km uden pause.

Træning: 

Mandage og onsdag mødes vi ved Herlev-hallen kl 17.

Mandag løbes 5,5 eller 7,5 km (man kan stå af efter 5,5 km eller løbe videre)
Onsdag ca. 5 km med nogle interval løb eller bakke træning.
 
Lørdag bliver der ofte slået en tur op, via Facebook-gruppen (Hold 6)
Ture om lørdagene er ofte i Hareskoven, hvor vi mødes ved Rema eller omkring Søndersø.
Vi løber gerne sammen med hold 5 på lørdage - men i hold 6 tempo. (Dvs. ml. 6.45-7.15)
 
Facebook:
Du kan selv anmode om at blive medlem af denne FB gruppe. (Hold 6)
Mange informationer vedr. træning mandag/onsdag slås op her.
 
Herudover er det godt at være medlem af FB gruppen:
Herlev Løbe- og Atletikklub for Medlemmer: Her kommer mange fælles meddelelser til medlemmer.
Herlev Løbe- og Atletikklub: Den offentlige side.
Her annonceres nyheder, som alle må se, også ikke-medlemmer.

HUSK det er altid sjovere at løbe sammen med andre end at løbe alene.
VI SES! 

Hilsen Holdlederne


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Løbehold 7 (LH7)

Løbehold 7 er for løbere, der kan løbe 5 km

Løbere der har været igennem 12 ugers programmet, og løbere, der allerede kan løbe 5 km uden pause, men ikke helt kan følge med gruppe 6, kan deltage i gruppe 7. 

Nedenfor kan man se hvor hurtigt man bør løbe ved forskellig intensitet.
Løber man for eksempelvis 37:15 på 5 km konkurrence hvilket er 7:27/km, bør man ved 80% intensitet løbe 8:56/km.

Skemaet er lidt sværere at følge i gruppe 7, så det skal nok ikke følges slavisk, men bare give en indikation af at man nemt kan komme til at løbe for hurtigt.

 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Distance (LH8)

Vil du løbe 10-15 kilometer 3 gange om ugen?

Løbere, der ønsker at holde konditionen vedlige, og løbe 10-15 kilometer tre gange om ugen kan være med her. Vi løber i et tempo, der minder om hold 5/6. Vi snakker og hygger, og har ikke ambitioner om at løbe hurtigere. Hastigheden er ikke i centrum. Vi løber som en gruppe og "henter" selvfølgelig, hvis nogen skulle være kommet til at løbe hurtigere end andre.

 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Power Walker (LH9)

Vil du med ud at gå en rask tur?


 
Du er velkommen til at være med et par gange, inden du finder ud af, at det er noget for dig. Derefter indmeldes i klubben og tilmelding til holdet. Læs mere om indmeldelse og kontingent her. 
 

Tilbud til dig, der enten har brug for motion, men ikke vil løbe eller dig pt. ikke kan løbe, men som gerne vil holde dig i gang og bevare kontakten til klubben. Holdet mødes med alle de andre fra Herlev Løbe- og Atletikklub mandag og onsdag kl. 17 ved Herlev Hallerne. 

Vi er et hold som alle kan være med på, vi går nogle raske ture rundt i Herlev ca. 5-6 km, der er lidt fartleg, interval og lidt gymnastik, som vi nu syntes kunne være sjovt.  Vi tilgodeser alle, så kom og vær med, det er et super hyggeligt hold med snak og grin undervejs.   

Mange hilsner

 

Helle og Inge

 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Begynderholdet (LH10)

NYT begynderhold starter 10. august 2020

Tilmelding og betaling til begynderholdet sker HER. (Du kan ikke tilmelde dig her på denne side...) Tilmeldte fra foråret 2020 overflyttes automatisk til efteråret 2020.

 

Begynderholdet efteråret 2019 
 
Vi løber kl. 17 mandage og onsdage. Mødestedet er Herlevhallernes foyer i vinterhalvåret. I sommerhalvåret mødes vi på Herlev Stadion.
 
I løbet af 12 uger lærer du at løbe 5 km. Kurset bygger på fællestræning mandage og onsdage kl. 17.00 (kom lidt før), under ledelse af erfarne løbere fra Herlev Løbe- og Atletikklub. Den øvrige træning er ”hjemmearbejde”, hvor du enten kan løbe selv eller sammen med andre løbere fra begynderholdet.
 
Nogle mødes kl. 9 lørdag foran Herlev Hallerne.
 
Træningen er bygget op som en vekselvirkning mellem at løbe og gå. Alle får et komplet træningsprogram, så der er mulighed for at få optimeret træningen og få den passet ind i ugens andre gøremål. Det er vigtigt, I hele tiden følger begynderprogrammet, hvis I løber selv.  
 
 
Vi ser frem til nogle rigtigt gode timer sammen. Og husk hvis du har spørgsmål eller kommentarer, så kan du enten sige det til en af os trænere mandag eller onsdag, eller fange os pr. mail eller mobiltelefon. Du kan finde os HER.   
 
          
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mastersatletik (MA)

 

Velkommen til Mastersatletik

Det er gruppen for dig over 30 år... Vi træner hver onsdag kl. 18.00 - 19.00 i sommerhalvåret på Herlev Stadion og stiller hold i Mastersturneringen. Læs mere her


 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ungdomsatletik (UA)

 

Atletiktræning for børn og unge. I sommersæsonen frabegyndelsen af april til efterårsferien mandag og onsdag på Herlev Atletikstadion.
 
Kan lide at løbe, kaste og springe, så er atletik lige noget for dig. Vi træner og tager til konkurrencer, hvor vi kæmper mod andre børn og unge på din alder.
 
Træning og trænere:
I sommerhalvåret træner vi efter følgende plan:
 
Mandag kl. 16.30 - 18.00.: Børn og unge fra årgang 2013 og ældre. (Trænere: Stig Falkenblad, David Romney Lauridsen, Stig Fog og Lasse Larsen).
 
Onsdag kl. 16.30 - 18.00.: Børn og unge fra årgang 2013 og ældre. (Trænere: Stig Falkenblad, Dennis Wernblad, Stig Fog og Lasse Larsen).
 Blot mød op og vær med. Læs mere her

Lukket Facebook-gruppe for forældre og trænere: https://www.facebook.com/groups/2945026018865449/

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Sponsorer og samarbejdspartnere